Kategoria
« »

Co powinna jeść osoba uprawiająca sport?

Nawet jeśli Twoim celem nie jest odchudzanie, ale lubisz wysiłek fizyczny i starasz się prowadzić zdrowy styl życia, to odpowiednio dobrana dieta w stosunku do aktywności fizycznej także powinna być dla Ciebie ważna. Treningi zwiększają zapotrzebowanie organizmu na kalorie i pewne składniki odżywcze, dlatego warto wiedzieć, co i kiedy jeść. Dieta sportowca powinna zawierać złożone węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Źródłem tych węglowodanów są produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Posiłek o dużej zawartości węglowodanów złożonych najlepiej spożyć przed treningiem, ponieważ opóźni to poczucie zmęczenia. Z kolei produkty białkowe wskazane są po treningu. Białka stanowią główny budulec i są źródłem energii w organizmie. Są one odpowiedzialne za wzrost mięśni. Po zakończeniu ćwiczeń następuje wzrost syntezy białek w mięśniach, dlatego właśnie wtedy dobrze jest spożywać takie produkty jak: mięso, ser, jajka czy mleko. Kolejnym ważnym elementem są tłuszcze, które powinny stanowić do trzydziestu procent zapotrzebowania na energię. Organizmowi ludzkiemu potrzebne są przede wszystkim tłuszcze nienasycone, które można odnaleźć w rybach i oleju.

Zmiany w zakresie spostrzeżeń zależne są od zmian w zakresie wrażeń i od przewagi wyobrażeń odtwórczych nad spostrzegawczymi. Zrozumiałe, że osoba, której świadomość tkwi w przeszłości, może znacznie słabiej czy bardziej fragmentarycznie odbierać zjawiska aktualne. Główne zmiany mogą tkwić jednak w intelektualnym składniku spostrzeżeń. Sąd realizujący, w związku ze zwolnionym myśleniem, może być opóźniony w […]