Kategoria
« »

Co powinna jeść osoba uprawiająca sport?

Nawet jeśli Twoim celem nie jest odchudzanie, ale lubisz wysiłek fizyczny i starasz się prowadzić zdrowy styl życia, to odpowiednio dobrana dieta w stosunku do aktywności fizycznej także powinna być dla Ciebie ważna. Treningi zwiększają zapotrzebowanie organizmu na kalorie i pewne składniki odżywcze, dlatego warto wiedzieć, co i kiedy jeść. Dieta sportowca powinna zawierać złożone węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. Źródłem tych węglowodanów są produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Posiłek o dużej zawartości węglowodanów złożonych najlepiej spożyć przed treningiem, ponieważ opóźni to poczucie zmęczenia. Z kolei produkty białkowe wskazane są po treningu. Białka stanowią główny budulec i są źródłem energii w organizmie. Są one odpowiedzialne za wzrost mięśni. Po zakończeniu ćwiczeń następuje wzrost syntezy białek w mięśniach, dlatego właśnie wtedy dobrze jest spożywać takie produkty jak: mięso, ser, jajka czy mleko. Kolejnym ważnym elementem są tłuszcze, które powinny stanowić do trzydziestu procent zapotrzebowania na energię. Organizmowi ludzkiemu potrzebne są przede wszystkim tłuszcze nienasycone, które można odnaleźć w rybach i oleju.

Zaburzenia psychiczne u dzieci występują stosunkowo rzadko. Z reguły są one wynikiem wrodzonej wady, która mogła być spowodowana poprzez nieodpowiednie zachowanie przyszłej mamy podczas ciąży. Kobiety nie zdają sobie jak bardzo negatywnie alkohol oraz palenie papierosów wpływa na noszony przez nie płód. Bardzo niebezpiecznym czynnikiem jest również stres. Powoduje on, że układ nerwowy nie rozwija […]